pondělí 15. září 2014

Snaží se vzpomenout, ale proboha, na co?

Moji sestru vyzvali, aby vymyslela, kterých 10 knih miluje a které ji změnily a tak, a potom jsme zkoušely, kdybych napsala stejný seznam já, kolik stejných titulů by se tam objevilo. Nakonec jenom jeden, Mistr a Markétka, ale pro mě (Podejmlíko) rozhodně platí, že kdybych měla více místa, tak se jich objeví víc. Všimněte si, že u sestry se objevuje šest českých autorů, u mně čtyři. Obě jsme shodně zařadily dvě básnické sbírky. Na mém seznamu figurují dvě ženské autorky, u sestry žádná.

Šilamáma seznam:
1. G. M. Márquez - Sto roků samoty (protože je to podle mě nejlepší kniha vůbec)
2. George Orwell - 1984 (protože jsem to četla už tak desetkrát a furt je to skvělá kniha)
3. J. H. Krchovský - Básně sebrané (protože poslední polibek, poslední doteky, nikdys tu nebyla a klíč hoď do řeky)
4. René Vaněk - Nezahrada (protože něco mezi dětskou knížkou a psychoerotickým hororem)
5. Zdeněk Šmíd - Jak jsme se nedali aneb Kapitoly z dějin národního úpění (protože tak dobře ironicky přepsaný pověsti nesmí chybět)
6. Jan Folný - Buzíčci (protože to je knížka s růžovou pusou na přebalu)
7. kolektiv autorů - Móda, obrazové dějiny oblékání a stylu (protože to je veliká bichle plná nádhernejch fotek a obrázků)
8. Michail Bulgakov - Mistr a Markétka (protože ruská literatura je skvělá a Mistr a Markétka nejvíc)
9. Jan Těsnohlídek ml. - Násilí bez předsudků (protože to byla moje první oblíbená kniha s poezií a pořád jí zůstává)
10. Jan Pelc - A bude hůř (protože to byla asi první knížka, kterou jsem si koupila)

Podejmlíko seznam:
1. G. M. Márquez - Kronika ohlášené smrti: Protože začíná koncem a na takové vábení já slyším.
2. Michail Bulgakov - Mistr a Markétka: Protože neexistuje jeseter druhé jakosti, jeseter druhé jakosti je zkažený.
3. Bram Stoker - Drákula: Protože mě dodnes fascinuje jeho vyprávěcí postup a je to jedna z těch knih, které bych musela sama napsat, kdyby je nikdo přede mnou nenapsal.
4. Daniil Charms - Bába: Protože dotáhl k mistrovství schopnost vyjádřit celý vesmír se všemi detaily v jedné větě.
5. Samuel Beckett - Čekání na Godota: Protože proto.
6. Vladimír Holan - Les bez stromů: Protože přestal psát, když zemřela jeho dcera.
7. František Halas - Sépie: Protože mumie s pozlacenými víčky spí v muzeích a to je láska.
8. Simone de Beauvoir - Pozvaná: Protože Simonka mi rozumí jako nikdo na světě.
9. Radka Denemarková - Smrt, nebudeš se báti aneb příběh Petra Lébla: Protože jsem poprvé měla dojem, že musím napsat knihu o tom, jak čtu knihu.
10. Marek Šindelka - Chyba: Protože je to kniha o tom, že květiny vrací úder.

Podejmlíko Půlrohlík a Šilamáma Půlplicpryč





Žádné komentáře:

Okomentovat