středa 15. srpna 2012

Šopping of kreatíf thingz in da paris

Když jsem si balila na čtvrt roku do Paříže (takhle to zní hrozně vznešeně!) nemohla jsem opominout věci k tvoření. Cestovala se mnou tedy krabice od bot plná filců, nití, bavlnek, ústřižků látek (puntíkovaných!), knoflíků, stužek a přidruženého materiálu.

Jenže stužek, knoflíků ani barev není nikdy dost. Jestli něco také vyrábíte, přesně víte o čem mluvím.

Zde pár mých tipů pro úchyláky jako jsem já.

 La petite manufacture
Jedná se o malý obchod a ateliér v jednom. Paní má krásné výrobky a něco málo "tvořících komponentů" k prodeji. Mě zaujaly především krásné bavlněné stužky s potiskem květin a cenou asi 2 eura za metr. Jinak se tu dají koupit i různé korálky, něco málo bižuterních komponentů a například flitry (já si koupila krabičku s šesti barvami asi za 5 euro).
  • adresa: 57, boulevard Beaumarchais, Paříž - 3. obvod
  • metro: jen pár kroků od stanice Chemin vert - linka 8
  • sortiment: výrobky majitelky (brože, kabelky, textilní příšerky, cena od 5 eur za blbůstky až po 80 eur za krásné propracované kabelky), základní bižuterní komponenty, stužky a provázky, korálky

Rougier et Plé
Třípatrový obchod s výtvarnými potřebami. V suterénu mají dřevěné polotovary (nevím jaké použít jiné slovo), různé krabičky, polystyrénové věci, barvy na textil a podobně. Vše k vlastnímu dotváření. V přízemí já nakupuji nejvíc a nachází se zde vše k scrapbooku. Knoflíčky (3-4 eura za pytlík o asi 30 kusech). Stužky namotané asi 2 eura za 1 metr. Razítka, papíry, fixky, deníky, děrovačky, zkrátka spousta věcí. Taky filci všemožných barev - A4 za 75 centů. Plastová očíčka hýbací - všechny velikosti v pytlíku zpravidla 10 kusů za necelá 2 eura. Lepidlo na textil, plast i papír za necelé euro. Různé sady pro tvoření s dětmi, silikonové formičky na dorty i dortíky. V horních patrech mají pomůcky spíše pro malíře (což já nejsem), takže různé barvy, štětce a tak. Pořádně jsem to neprohlížela.
  • adresa: 8, boulevard des filles du Calvaire (od La petite manufacture pořád po stejném bulváru asi 2-3 km)
  • metro: Filles du Calvaire, opět jen pár kroků - linka 8
  • sortiment: skoro vše, ale ne věci pro textilní tvoření (jako látky a nitě)
 Moline mercerie
Klasická galanterie s úžasným výběrem úplně všeho. Cokoliv co byste si představovali, že budou mít v galanterii, tady mají. Nitě, bavlnky, nůžky, knoflíky (jedna celá stěna plná knoflíků), stužky (všechny materiály), vlny, rámy na kabelky i peněženky, krajky, nášivky, něco bižuterních komponentů, látky na patchwork. Je tam toho tolik, že si to ani nepamatuji. Nicméně já si takhle představuji ráj.
  • adresa: 2,4,6 rue Livingstone (není to daleko od Sacre-coeuru, doporučuji spojit návštěvu)
  • metro: Anvers, linka 2
  • sortiment: vše co patří do galanterie
Šilamáma Půlplicpryč

P.S. Dala jsem si soudružský závazek, že do konce týdne napíšu článek o tom, jak jsem se v Paříži vydala na bleší trh a proč si nejsem jistá, jestli jsem udělala dobře. 
Puntíkované stužky (metr/2,30 euro), zelenkavé velké knoflíky (á 2,8 euro) a nášivka sovy (1,6 euro) z Moline mercerie, menší barevné knofíky a vzorované netradiční knoflíky z Rougier et Plé, květované stužky z La Petite Manufacture

Filci z Rougier et Plé (á 0,75 euro), knoflíky ze stejného obchodu cca 20 ks za 2,6 euro.

Ty puntíkvoané stužky mi přijdou geniální hlavně tím, že jsou oboustranné a taky krásnými kombinacemi barev.

Pytík, ve kterém jsem šmahem odnesla 25 euro a ani to nebolelo.




Žádné komentáře:

Okomentovat